Ópera

Norma, de Bellini

PROGRAMACIÓN LÍRICA DA CORUÑA 2022

 

(Catania, Italia, 1801 – Puteaux, Francia, 1835)
Libreto: Felice Romani baseándose nunha traxedia de Alexandre Soumet Estrea: Scala de Milán 26 de diciembre de 1831
Estrea en España: Teatro del Príncipe (Madrid) 1834

INTÉRPRETES:

VERONIKA DZHIOEVA – NORMA

A nova soprano osetia Veronika Dzhioeva comezou a súa carreira en 2004 como Mimi na Boheme, un ano antes de graduarse no Conservatorio de San Petersburgo, onde estudou coa recoñecida profesora Tamara Novichenko. Gañadora de numerosos concursos internacionais, obtivo eloxios da crítica e o recoñecemento, especialmente despois do seu debut como Fiordiligi en Cosi fan tutte baixo a batuta de Teodor Currentzis en Moscova, polo que recibiu o título de “Debut do ano 2006”. Un debut seguiu a outro e Dzhioeva converteuse nunha invitada benvida no “Triángulo Dourado” dos Escenarios da Ópera Rusa (Teatro Bolshoi, Mariinsky e Novosibirsk). En 2007 fixo un debut fulminante como a Princesa Urusova en Boyarina Morozova de Shchedrin.

AYA WAKIZONO – ADALGISA

Nada en Tokio, a mezzosoprano graduouse na Universidade das Artes de Tokio cun máster en interpretación operística. Desde outubro de 2014 é solista na Accademia do Teatro alla Scala de Milán, onde debutou interpretando a Angelina na Cenerentola, e interpretou a Meg en Falstaff na Royal Opera House de Omán. Logrou un gran éxito persoal como Rosina en O barbeiro de Sevilla presentado pola Academia no Teatro alla Scala, e recentemente como Angelina na Cenerentola no Teatro Filarmónico de Verona.

MOISÉS MARÍN – POLLIONE

Natural de La Zubia (Granada), finaliza no curso 17/18 a súa formación no Centre de Perfeccionament Plácido Domingo do Palau de lles Arts e é tenor habitual das tempadas líricas do Teatro Real, Gran Teatro do Liceo, ABAO, Ópera de Oviedo e Teatro da Maestranza de Sevilla. Entre os seus roles debutados atópanse Goro en Madame Butterfly, Jacquino en Fidelio, Albazar no Il turco in Italia, Percy en Anna Bolena baixo a batuta do mestre Fabio Biondi e Europa Galante, Dorvil en La Scala dei Cogomelo co mestre Alberto Zedda, Duca en Rigoletto, Nemorino en L’elisir d’amore, Don Ottavio en Don Giovanni, Selimo en Adina e Pang en Turandot.

RUBEN AMORETTI – OROVESO

Nacido en Burgos, España, Rubén Amoretti estudou no Conservatorio de Música de Xénova. Actuou en varios escenarios: como Zaccaria en Nabucco (Teatro Regio di Parma e Teatro Regio di Torino), como Ramfis en Aida (Ópera das Palmas e Teatro Regio di Torino).como Ramfis en Aida (Ópera de Las Palmas e Théâtre du Passage de Neuchâtel), como Simpson na Tabernera do Porto (Teatro da Zarzuela Madrid, Teatro Calderón Valladolid e Palau de les Arts Reina Sofía), como o Doutor en Farinelli (Teatro da Zarzuela), o catro demos Lindorff, Coppelius, Miracle e Dapertutto en Les Contes d’Hoffmann (Teatro Colón de Buenos Aires), como Timur en Turandot (Auditori Barcelona), Pai Antón no Gato Montés (Ópera de Los Ángeles), como Méphistophélès en La Damnation de Faust (Opéra de Nice-Côte d’Azur e Palau de les Arts Valencia), como Polonio en Hamlet (Gran Teatre do Liceu Barcelona), como Felipe II en Don Carlo (Ópera de Las Palmas e Teatro Pérez Galdós).

JOSÉ MIGUEL PÉREZ-SIERRA – O MESTRE

Considerado como un dos directores máis importantes da súa xeración, o mestre madrileño José Miguel Pérez-Sierra saltou á fama internacional despois de converterse no director máis novo en subir ao podio do ROF, o Rossini Opera Festival de Pésaro (Italia), cando en 2006 dirixiu Il viaggio a Reims. Foi o comezo dunha carreira vertixinosa que levou ao músico español a dirixir nalgúns dos teatros e auditorios máis importantes de España, Italia, Francia, Alemaña, Portugal, Xeorxia, Uruguai ou Chile, abarcando un extenso repertorio lírico e sinfónico que vai desde o Barroco á música contemporánea. Precisión, dominio técnico, oficio, expresividade, limpeza e refinamento son algúns dos conceptos que máis se repiten nas críticas sobre o seu traballo aparecidas na prensa.

Durante catro anos fórmase xunto a Gabriele Ferro, de quen foi o seu asistente no Teatro San Carlo de Nápoles, o Massimo de Palermo e o Real de Madrid. Estuda ademais con Gianluigi Gelmetti (Accademia Chigiana de Siena) e Colin Metters (Royal Academy de Londres), para máis tarde, entre 2004 e 2009, ser asistente de Alberto Zedda. En 2009 e 2010 é adxunto do mestre Zedda na dirección do Centre de Perfeccionament Plácido Domingo do Palau de les Arts de Valencia. Moito antes, sendo un neno, comeza os seus estudos musicais centrándose no piano con José Ferrándiz, alumno de Claudio Arrau, aprendendo ademais virtuosismo e fenomenología musical con José Cruzado. Entre 2009 e 2012 mantén unha estreita e frutífera relación con Lorin Maazel, fundamental na formación de Pérez-Sierra, asistindo aos seus ensaios tanto en Valencia como en Múnic.

O seu debut no podio prodúcese en 2005 ante a Orquestra Sinfónica de Galicia e, despois do seu triunfal paso polo ROF –ao que regresou en 2011 para dirixir La scala di seta-, convértese en invitado habitual do Palau de les Arts de Valencia, Gran Teatre do Liceu de Barcelona, Teatro da Zarzuela de Madrid, Ópera de Oviedo, Asociación Gayarre de Amigos da Ópera de Pamplona (AGAO), Teatre Principal de Palma de Mallorca, Asociación Bilbaína de Amigos da Ópera (ABAO-OLBE), Teatro Municipal de Santiago de Chile, Festival Rossini de Wildbad (Alemaña), Städtische Theater Chemnitz (Alemaña), Teatro San Carlo de Nápoles, Festival Puccini de Torre do Lago (Italia), Auditorium Comunale de Sassari (Italia), Teatro Verdi de Trieste (Italia), Festival da Côte Basque de San Juan de Luz (Francia) ou da Opéra-Théâtre de Metz (Francia), na que inaugurou por segunda vez a tempada lírica.